2014年8月8日星期五

夏枯草黄豆羅漢果菊花茶(附食譜)

我覺得耐唔耐煲d凉茶俾小朋友飲系好ge,可以幫助佢地清下熱氣,病痛都少d,其實咁樣可以幫我慳錢架,
講真小朋友同去睇一次醫生真系唔平,衰極都要150蚊,
好ge醫生更加唔止呢個數喇!
今次呢個涼茶唔會話好涼,主要系清熱解肝燥,則是話平時食得熱氣野多,飲呢個涼茶系幾好 ^^









涼茶食譜:

材料:夏枯草,黃豆,羅漢果,金銀花,菊花

做法:除羅漢果,其餘所有材料浸洗乾淨

將所有材料放入不鏽銅金口籠加適量水煲25分鐘


# 1:如用明火則要煲1小時或以上

2:如屋企無不鏽鋼籠可以用魚湯袋或者不用任何東西直接放到煲內

3:煲呢個涼茶所有材料随意就可以,喜歡甜可以加少許片糖
( 我没有加片糖的,羅漢果本身有小小甜味!)



網上搵到ge 資料如下 : 


夏枯草黄豆水
http://hd.stheadline.com/dining/recipe_content.asp?rid=959&lang=cht


夏枯草黃豆豬脊骨湯做法介紹 

有治頭痛的功效 

 http://48.com.tw/html/zhongguosidacaixi/yuecaixi/duntang/kangfu/6800.html


夏枯草

夏枯草適合人群:
脾胃氣虛者慎服。
夏枯草食療作用:夏枯草味苦、辛,性寒;歸肝、膽經;清香散洩,可升可降;
具有清肝瀉火,解郁散結,消腫解毒;
主治頭痛眩暈,煩熱耳鳴,目赤羞明,目珠疼痛,脅肋脹痛,瘰疬癭瘤,乳癰,痄腮,癤腫,肝炎。
夏枯草做法指導:
1. 夏枯草能清洩肝火,為治肝火上炎所致的目赤、頭痛、頭暈的要藥,常配菊花、石決明等同用;如肝虛目珠疼痛,至夜尤劇,可與當歸、白芍等配合應用。
2. 夏枯草能清肝火、散郁結,為治療瘰歷結核屬於痰火者一味常用藥物,長期服用有一定效果,臨床常配合玄參、貝母、連翹、牡蠣、昆布等同用。
3. 本品配以菊花、決明子,可清肝明目,治目赤腫痛、配以石決明、鉤籐,可平降肝陽,治頭痛、頭暈;配以玄參、貝母、牡蠣等品,可軟堅散結,治瘰歷結核。近年來臨床上又用於腫瘤。
4. 夏枯草忌鐵。



金銀花

1.園藝觀賞用:金銀花花冠夜間散發出清香,極適合栽培作為棚架遮蔭植物。有很高的觀賞價值。2.藥用:曬乾的花苞可泡茶,有解毒、退火、消炎的功效,是一種功效奇特的中藥材,可代茶飲。其莖、葉、花均可入藥,有生血、止渴、清熱、散風、解表等功效,是不可多得的消夏解渴良藥。嫩葉、花冠可當作野菜食用,食用前先滾燙去苦味,再炒食或煮湯。
 金銀花既能宣散風熱,還善清解血毒,用於各種熱性病,如身熱、發疹、發斑、熱毒瘡癰、咽喉腫痛等證,均效果顯著。



羅漢果

 為葫蘆科多年生宿根草質藤本植物,羅漢果的果實,又名漢果、拉漢果、青皮果、羅晃子、假苦瓜等。羅漢果可鮮吃,但常烘乾保存,是一種風味獨特的乾果。羅漢果形似雞卵,皮熟鮮果外皮呈綠色,經炭火烘乾後成褐紅色,有光澤,殘留少許茸毛,幹果皮薄而脆,果實表面呈黃白色,質鬆軟,似海綿狀。

  羅漢果含豐富的維生素C(每100克鮮果中含400毫克~500毫克)以及糖甙、果糖、葡萄糖、蛋白質、脂類等。
中醫藥學認為,羅漢果甘、酸,性涼,有清熱涼血、生津止咳、滑腸排毒、嫩膚益顏、潤肺化痰等功效,可用於益壽延年、駐顏悅色及治療痰熱咳嗽、咽喉腫痛、大便秘結、消渴煩躁諸症。現代醫藥學研究發現,羅漢果含有豐富的糖甙,這種糖甙的甜度是蔗糖甜度的300倍,具有降血糖作用,可以用來輔助治療糖尿病;含豐富的維生素C,有抗衰老、抗癌及益膚美容作用;有降血脂及減肥作用,可輔助治療高脂血症,改善肥胖者的形象。



菊花

  祖國醫學認為高血壓與肝的活動密切相關。《本草綱目》中記載:菊能解除頭目風熱,有平肝明目之效。
肝臟的活動促進氣(生命能量)的迴圈、體液的迴圈和膽汁的分泌。如果肝臟功能惡化,則有眼易充血、眼花、發熱等症狀,熱量易積存身體上部。菊花對全身的氣流有很好的降氣作用(祛除體內充血及炎症的功能),有清熱解毒作用,尤其對血管出血引起的炎症更有療效。因此,對一些面赤、眼睛充血的高血壓患者最有效。

菊花還具有解熱、解毒、消炎、抗菌等功效,對感冒、發燒、畏寒、咽喉炎或扁桃體炎等引起的喉嚨痛、大腸菌及絲狀菌等也有效。另外,對臉或背上的癤子及粉刺也有顯著療效






















13 則留言 :

  1. 袁生平時食咁多煙 , 呢個應該啱佢飲喎 , 等我星期日試下煲先

    回覆刪除
    回覆
    1. 袁太你可煲多d放系雪櫃慢慢飲,只要系放雪櫃存放,放2個星期都無問題架,我煲親都系一大煲架 ^^

      刪除
  2. 你個籠又幾好用咁喎!
    你㗎小朋友肯飲涼茶好好喎!我老公唔多肯飲羅漢果。。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 個籠真系好好用,煲凉茶唔洗隔渣好方便!

      我極少買飲品返屋企,我屋企净系飲水,好多時我會煲d涼茶放雪櫃,我两個小朋友自然會去拎黎飲,佢地話d涼茶凍冰冰好好飲!

      羅漢果陣味唔系人人鐘意,羅漢果焗水飲大人細佬飲都好好,佢ge功效真系好好架!

      刪除
  3. 用黃豆煲涼茶都係第一次見喎!有咩療效?

    個不鏽鋼籠要幾銀呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 净系黄豆煲夏枯草去眼膠(即眼屎)系好好架,上面我post佐d資料有一款都岩你喎系治頭痛架 ^^

      個籠百幾蚊,煲涼茶好好,唔洗隔渣!

      刪除
    2. 嗯,多謝哂妳呀,謙盈媽媽! ^^

      就係見到都幾好用,所以想問問價囉!

      刪除
    3. 唔洗客氣^_^

      我早两日系天澤商場見到好似168,有分大,中,細 ,我呢個系大

      刪除
    4. 妳呢個已經係大 size 呀?

      刪除
    5. 等我都留意下屋企附近有無得賣,賣幾錢先!

      唔該哂妳呀謙盈媽媽! : )

      刪除
  4. 夏枯草涼茶真係好好飲,我經常都煲,不過無你甘多料,我就甘夏枯草加黃豆一齊煲,有陣時都會煲下雞骨草, 呢兩種涼茶真係超鐘意

    回覆刪除
    回覆
    1. 系呀……好飲又唔太涼,我都好鐘涼茶放雪櫃雪凍黎飲,呢d天氣飲好正!

      加埋金銀花菊花個涼茶會好飲好多,你下次試下…… 如果加埋羅漢果更加好,有少許甜味就唔洗加片糖,更加好!

      刪除